Tekirdağ’ın Saray ilçesinde, turizm faaliyetlerini canlandırmak ve bölgenin doğal değerlerini tanıtmak amacıyla düzenlenen lavanta etkinliği renkli görüntülere sahne oldu.
Saray Kaymakamı Refik Özsoy, Saray Belediye Başkanı Abdül Taşyasan ve Tekirdağ İl Kültür ve Turizm Müdürü Ömer Faruk Karaküçük’nün katılımıyla, Tekirdağ İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü işbirliğinde Saray Lavanta Bahçesi’nde gerçekleştirilen etkinlikte, Trakya’nın lavanta üretim potansiyeli ve kırsal turizm vizyonu ön plana çıktı.
Mor lavanta tarlalarının büyüleyici atmosferinde düzenlenen programda, protokol üyeleri vatandaşlarla bir araya gelerek alanda incelemelerde bulundu. Katılımcılar, lavanta tarlalarında hasat yaparak doğayla iç içe keyifli anlar yaşadı.
Etkinlikte Saray Kaymakamı Refik Özsoy, Saray Belediye Başkanı Abdül Taşyasan ve Tekirdağ İl Kültür ve Turizm Müdürü Ömer Faruk Karaküçük, lavanta üretiminin bölge turizmine katkısına dikkat çekerek Saray’ın doğal ve kırsal turizm potansiyelinin artırılması yönünde çalışmaların süreceğini ifade etti.
Program kapsamında vatandaşlar ve ziyaretçiler de lavanta bahçesinde fotoğraf çekerek etkinliğe yoğun ilgi gösterdi. Mor tarlaların oluşturduğu görsel şölen, katılımcılara unutulmaz anlar yaşattı.
Trakya genelinde son yıllarda artan lavanta üretimi sayesinde bölgenin özellikle yaz aylarında doğa ve fotoğraf turizmi açısından önemli bir cazibe merkezi haline geldiği belirtildi.
Etkinlik, Saray’ın turizm potansiyeline katkı sunan ve bölgenin tanıtımına destek veren organizasyonlar arasında yer aldı.
Haber = Eren Sacak